Vem står för Relfie?
Relfie drivs av oss två kvinnor, Eva och Pernilla, som tycker om ett liv som levs i samklang med både natur och människor. Vi försöker själva så gott det bara går att undvika produkter som skadar miljön. Våra vägar möttes på en utbildning och vi bestämde oss för att satsa allt på att driva ett företag tillsammans. För vi vet att många med oss gärna vill bidra till en medveten konsumtion och välja produkter med omsorg och glädje.
Pernilla & Eva
Vi lanserar varumärken
Relfie är stolta över att vara SODASANs representant för Sverige. Vi är också ansvariga för utility eco-linjen från Martini Spa. Och fler varumärken är på väg. Alla med det gemensamt att de har riktigt bra produkter med ett geniunt engagemang för miljön. Vårt uppdrag är att lansera dessa varumärken för att du skall kunna få möjlighet att ta del av deras fina produkter.
Förutom de varumärken som vi representerar säljer vi också andra handplockade varumärken som vi vill lyfta fram och som går väldigt fint ihop med våra produkter. Först ut är Växbo Lin, men håll utkik, mer kommer.
Företaget som vi kallar Relfie
Vi funderade länge på vad vårt företag skulle heta. Vi vandrade genom en skog av möjliga och omöjliga namn...
Vi tänkte på att allt som finns står i relation till någon eller något, utan undantag. Planetens resurser står i relation till och är avgörande för vår existens och allt ingår i livets kretslopp. Allas våra val påverkar någon eller något. Vi kan se allt liv i ett relationsfält, som ett stort nätverk. Ur denna bild formade vi begreppet Relationfield som vi förkortade till namnet RELFIE.
Vi vill erbjuda våra kunder varor av hög kvalité. För oss betyder hög kvalité miljövänliga produkter, eko, som tillverkas under rättvisa förhållanden, reko. Därför är vi angelägna om att vara öppna och informera så mycket vi kan kring våra produkter. Vi vill se en värld som värnar om djuren och att inga barn utsätts för gifter. Vi är övertygade om att vi behöver konsumera färre men bättre ting. Därför arbetar vi aktivt för en medveten konsumtion.
Vi är ingen koncern med stora ekonomiska resurser. Vår resa startar nu och vi hoppas att ni länge skall följa oss på resan. Vi ser fram emot ett bra och långvarigt samarbete för en bättre värld.
Vi är en del av samhället vi lever i och vi vill bidra till att man skall kunna handla – eko och reko.
"Världens grodor håller på att försvinna.
Det största massutdöendet sedan dinosaurierna försvann pågår just nu. Det är en oerhört känslig djurgrupp och samtidigt en känslig indikator för vad som är sjukt i vår miljö", säger Göran Nilsson, professor i zoologi på Universeum i Göteborg (till TT, 2008)